Tehniline moderaator

Tehniline moderaator on e-kanalis läbiviidava arutelu, koosoleku või konverentsi vms sisulise moderaatori ja ürituse korraldaja parem käsi, kes jälgib, et tehniline pool jookseb ning vajadusel aitab ja nõustab osalejaid.  

Ürituse korraldamine e-kanalis kätkeb endas mitmeid administratiivseid väljakutseid, millega sisulisele eesmärgile keskenduv moderaator ei pruugi jõuda tegeleda. Osalejate varasem kogemus e-keskkonnaga on varieeruv ning tehnika võib erinevaid tehnilisi lahendusi kasutades ootamatult reageerida. 

  • Aitame läbiviia üritusi Zoomi e-keskkonnas. 
  • Soovitame live streamide läbiviimiseks StreamYard keskkonda.
  • Töötame eesti ja inglise keeles.

Mida tehniline moderaator teeb?

  • Vajaliku eelinfo kokkupanemine osalejatele e-ruumiga liitumiseks.
  • Osalejate nimekirja kontroll ja e-ruumi laskmine. Heli ja kaamera kontroll ning vajadusel abistamine nende töökorda seadmisel. 
  • Ootamatute viperustega (osalejate väljakukkumine e-kanalist, audio -ja videoprobleemid, ühenduvuse küsimused jne) tegelemine ehk osalejate tugi e-kanali kasutamisel e-keskkonna vestlusakna kaudu või vajadusel telefoni teel.
  • Infovahetus moderaatori ja korraldaja vahel.
  • Grupitöö ruumide loomine (break-out rooms Zoomis).
  • Erinevate interaktsioonide jälgimine ja salvestamine.
  • Live ülekande seadistamine vajalikku kanalisse ning selle tööle panemine ürituse päeval.
Millal võiks kaasata oma üritusele tehnilise moderaatori? 
Tehniline moderaator on abiks üritustel, kus korraldajatel on vaja tegeleda sisu juhtimise ja esinejatega. Moderaator aitab üritusel tegeleda kõigega, mis hõlmab endas tehnilist korraldust (vt. ülalpool olevaid punkte). Sellisel puhul ei pea korraldaja muretsema üritusel kasutatavate tehniliste lahenduste pärast, kuna moderaator valmistab ette enne üritust vajalikud seaded ning paneb õigel ajal käima, näiteks salvestus või ülekanne. Samuti ei pea korraldaja muretsema, kui mõnel osalejal tekib tehnilisi muresid (ei ole võimalik ühenduda, heli ei tööta, kaamera ei tööta või on mõni muu probleem), sellistel puhkudel on samuti abiks tehniline moderaator, kes vajadusel telefoni teel osalejaid nõustab. 

Kuidas tehnilise moderaatori teenus alguse sai?

Teenus tekkis juhuse, kogemuste ja vajaduste koosmõjul. Olime enne eriolukorra väljakuulutamist 2020. aasta märtsis juba mõned aastad erinevaid digilahendusi seminaride ja arutelude läbiviimiseks kaardistanud ning kasutanud. Pandeemia saabudes oli üleminek meile üpris kiire ja valutu. Kuid paljudele ei olnud!

Vaata tasuta Zoomi kasutamise õppevideosid siit.

Tänaseks päevaks on meil kogemus ning me oskame tekkinud tehnilist abi vajavaid olukordi kiirelt lahendada. Kui sul on vajadus, siis võta meiega ühendust ja küsi pakkumist!


Mõned näited tehnilise moderaatori teenusest:

  • Keskkonnainvesteeringute Keskuse infoseminar 40 osalejaga (sügis 2020).
  • Eesti Puuetega Inimeste Koja e-mõttetalgud "Kuidas kaitsta psüühikahäirega inimeste huvisid?" läbiviimine, kus aitasime muuhulgas ka pakkuda tehnilisi lahendusi viipekeele ja kirjutustõlke jaoks (sügis 2020).
  • Arvamusfestivali moderaatorite kick-off 90 osalejaga (kevad 2020).
  • Sotsiaalministeeriumi strateegiapäevade läbiviimine (talv 2020/2021). 
  • Narva Linnavalitsuse e-koosolekute ja avalike seminaride modereerimine koos live ülekannetega (2021).
  • LGBT Vikerkaarekangelaste auhinna tseremoonia läbiviimine läbi StreamYard platvormi koos live ülekandega Facebooki lehele (kevad 2021). Üritust on võimalik järele vaadata SIIT.
  • Eesti Puuetega Inimeste Koja e-mõttetalgud "Psühhiaater ja patsient- võimalusi paremaks partnerluseks" läbiviimine (kevad 2021).

Tagasiside tehnilise moderaatori teenusele: 
  • Kõik oli väga hästi planeeritud ja korraldatud, oli mugav ja lihtne osaleda, vahepeal tegelikult isegi "läks meelest", et tegemist on veebipõhise koolitusega, sest kõik toimis nagu päriselus! Hea töö ja eeskuju minu tulevasteks veebipõhisteks tegevusteks!
  • Korralduse osas ei ole ühtegi etteheidet, kõik sujus kenasti. Ma ei olnud teadlik, et Zoom nii palju erinevaid võimalusi pakub (break-out groups jne).
  • Kiidan koolituse korraldust, kõik toimis väga hästi.
  • Koostöö sujus väga hästi, kõik oli professionaalselt ja kiiresti tehtud. Eva-Marta Sokk, LGBT
  • Jäin väga rahule. Moderaator oli igati abivalmis ja mõtles kaasa, et võimalikke probleeme ennetada. Kogu üritus sujus kenasti. Norman Põder, Sotsiaalministeerium
  • Jäin väga rahule organiseeimisega. Krista Toom, PRIA